Книжна равносметка и планове за 2018 година

За много години жълъдчета! Надявам се да сте посрещнали Новата година с много положителни емоции, в компанията на любими хора и с усмивки на лицето. Пожелавам ви една успешна 2018 г. изпълнена със здраве, щастие, късмет и много книги!

2017 бързо мина и замина, и сега настана време за книжна равносметка. Изненадващо годината бе много продуктивна за мен, защото успях да прочета цели 95 книги, като се докоснах до повече жанрове, открих нови любими автори, завършвах и започнах епични поредици и като цяло - четях наистина много.




https://www.goodreads.com/user_challenges/6959340
  • Прочетох наистина разнообразни по жанр и тематика книги. За пръв път взех решение да прочета нещо поетично посягайки към "Milk and Honey", която въпреки че не ми хареса толкова колкото очаквах, всъщност успя да ме докосне с няколко от стихотворенията си и да разпали пламъчето за поезия в сърцето.
  • Прочетох доста голямо количество комикси, главно на марвел, Сара Андерсън и Ноел Стивънсън, но успях да намеря и погълна и "Легендата за първия кукер", която беше просто повече от прекрасна (и образователна!).
  • Бях решена да подобря английския си и затова се впуснах в пламенно четене на езика, като без да осъзная съм оставила зад гърба си цели 17 книги! (без комиксите и поезията) Изключително съм горда от този факт, защото се докоснах до няколко прекрасни книги, които определено оставиха трайна следа в съзнанието ми и наистина увеличих речника и знанията си.
  • Докоснах се и до българската проза с романа на Мартин Колев "Софийски магьосници", който ми хареса страшно много (въпреки че накрая сякаш автора просто бе ступал нещата, но за това си затворих очите, защото всичко останало бе страхотно) и тайно се надявам в продължението му да има нещо поместено за моя град - Варна. 
  • Завърших няколко от най-близките до сърцето ми поредици  - "Героите на Олимп", "Полуживот", "Реликвите на смъртните", "Пенрин и краят на дните" - и плаках, много плаках.
  • В същото време обаче започнах и много нови като "Хари Потър", "Заветите на Аполон", "Shades of Magic", "Серафина", "Живият хаос" и още, които се оказаха повече от прекрасни, интересни и много приключенски.
  • Успях да довършва  няколко от започнатите от мен поредици като "Двор от рози и бодли" и "Стъкленият трон", които ми разказаха играта, защото Сара Дж. Маас пише уникално и обича да си играе с чувствата на читателите си.
  • Към края на 2017 ми се отвори възможност на препрочета отдавна започнати поредици, а именно "Гриша" и "Създадена от дим и кост", която аз приех и вече бавно започнах да осъществявам!
  • Отклоних се от моя любим жанр - фентъзито - и наблегнах на другите жанрове, докосвайки се до автори като Фредрик Бакман, Рута Сепатис, Бенджамин Алире Саенц и др., които едновременно топлеха сърцето ми, но и ме караха да плача в ъгъла.

2017 беше една невероятна книжна година и стискам палци 2018 да се окаже още по-добра!

  • Като цяло няма да се изхвърлям и отново ще си поставя за цел да прочета 50 книги. Ако успея - успея, ако не успея - здраве да е. Все пак четем за удоволствие и забавление, а подобни предизвикателства като това в goodreads би трябвало просто да ни мотивират. So what will happen, it will happen.
  • Ще се постарая да чета разнообразна литература и да не се затварям само във фентъзи жанра. Силно желая да успея да се докосна до някоя класика или трилър, но ще видим дали ще намеря нещо подходящо.
  • Ще се постарая да намаля купчинката непрочетени книги във вкъщи, защото скоро ще паднат върху мен (а и е наистина голяма).
  • Реших тази година да не си купувам безразборно книги, когато ми скимне, затова разработих план, според който всеки месец ще си взимам по една, съобразявайки се с конкретен списък. Общо за годината ще си купя 12 книги.
  • Ще чета повече на английски.
  • Ще прочета поне 5 книги от български автори.
  • Ще завърша започнатите поредици. Или поне няколко от тях.
И поста свършва тук. Надявам да ви е харесал. Сега ви пожелавам лека нощ/ден/каквото е там при вас, а аз се отправям към леглото с "Империя на бури" в ръка, за да видим какви ще ги забърка отново нашата любима Селена.

До скоро~

Коментари

  1. За трилър...ако все пак решиш да ги четеш,виж „Виждам те”, книгите на Дот Хъчисън и може би „Човекът сянка”, въпреки че тя на моменти е прекалено брутална,но е и изключително интересна��А може и да погледнеш „Фатална изневяра” или книгите на Ю Несбьо/Небсьо��не си спомням фамилията му точно

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за препоръчаните книги, определено ще ги погледна :)

      Изтриване

Публикуване на коментар