"Разбий ме" от Тахере Мафи


"Разбий ме" от Тахере Мафи е книга, която исках да прочета много отдавна не само заради купищата позитивно мнение, които срещах, но и заради красивете фенартове и фен артикули, които намирах. Бях малко уплашена в началото, защото си мислех, че хайпа по нея може да ми изиграе лоша шега и да повлияе на мнението ми. Затова след като я приключих дълго мислех, колко са нещата, които реално не ми харесаха и каква част от тях се дължат на преценката ми, а не на вече прочетени/срещнати несъзнателно спойлери/негативни коментари.

Книгата не е лоша. Кратка, интересна бих казала донякъде, пълна с тийн драма и със симпатични герои. С уникална корица. Но както писах в инстаграм, може би щях да се влюбя в нея ако бях една идея по-малка, на 13-14 год., когато все още не бях минала през толкова подобни истории и не бях срещнала подобни герои. Защото в един момент ми напомняше на нещо средно между "Стъкленият трон" от Сара Дж. Маас, "Игрите на глада" от Сюзъм Колинс и "Дивергенти" от Вероника Рот. 

Какво не ми хареса в книгата?
Най-големият трън в очите ми бе съсредоточаването в любовният живот на главната героиня вместо в това, което се случва около нея. Напълно излишно според мен, отегчително и лигаво. Не ми хареса, дразнех се, защото светът на Джулиет изглежда доста интересен и това изместване на обектива в нейните любовни трепети, които дори не бяха много логични, ми вадеше душата. Имам надежда обаче, че това ще се промени.

Като стана дума за Джулиет тя е вторият ми проблем. Оставяме на страна, че е наивно мрънкало. Добре, има и такива хора. Но не можах да разбера едно. Джулиет има способности, за които тя самата не знае нищо освен че вредят на хората. Затова бива затворена в нещо като клиника, в пълна тъмнина (е, има си един миниатюрен прозорец) в продължение на години. И когато ѝ се отдава възможност да пита, да потърси информация тя решава да се хвърли в ръцете на първото срещнато момче, осланяйки се на тяхната предишна среща, от която до сега той може да се е променил коренно (тя това дори не си го помисля). При което аз съм:



Защо? Смисъл няма логика. Ако имах способности, които не разбирах, колкото и наплашена да съм от хората щях да потърсня нещо. Начин, по който най-малкото да се излекувам. Не да се хвърлям в ръцете на някакъв си красавец и да очаквам той да ме обича безвъзмездно, независимо, че съм живяла в отрицание досега. Ехо, той може да е убиец, лъжец, нещо от сорта? И дори да го уличат като добър аз щях да го подозирам, защото съм стояла години в изолация. Подозрения, съмнения, тези работи ми липсваха. Логично беше да се съмнява повече, не да се чуди той харесва ли я или не. Да не говорим, че в някои моменти придобиваше някаква доза смелост и се хвърляше в опасностите без да и трепне окото. Имах чувството, че Мафи се е чудила каква да я направи в продължение на доста време и накрая е забъркала миш-маш.

Имаме един Уорнър, който го играе злодей?, но на мен по-скоро ми се стори като объркано хахо. В един момент стреля по хората, в следващия извършва нещо мило. Мафи е искала да създаде комплексен образ, който едновременно да е зъл, но с добро сърце (кхъм, Рисанд), предполагам, но се е провалила. Поне на мен такова чувство не ми вдъхна. Дали, защото вече съм срещаша прототипа му на други места, не знам, но не ми допадна. 

Мисля че това са нещата, които не ми допаднаха.
Нека сега да се насочим към тези, които ми:

Главите са кратки, което улеснява четенето.
Корицата е прелестна.
Има шанс историята да се доразвие в следващите книги.
Стилът на писане на Мафи е интересен и приятен за четене веднъж щом му свикнеш.
Кенджи е глътката свеж въздух и единственият приятен персонаж по пое мнение, който разведрява обстановката.
Светът, в който се развива действието изглежда интересен въпреки малкото му отделено време.

Ще продължа ли с поредицата? Определено, защото вече имам втората книга вкъщи. Не съм сигурна обаче дали ще си купя останалите части или ще продължа онлайн.

В заключение "Разбий ме" е една лека, драматична, но все пак и малко интересна книга, която е подходяща за хора, които тепърва се впускат в света на книгите или искат нещо неангажиращо и не много сложно. Препоръчвам Ви ако ще я четете да сте с по-ниски очаквания, за да не се разочаровате.

Анотация:
Никой не знае защо допирът до Джулиет е фатален, но определени хора имат планове за нея. Планове да я използват като оръжие.
Но Джулиет има собствени планове.
След живот, прекаран в плен, тя най-накрая открива сила да се бори за себе си - и за бъдеще с момчето, за което доскоро вярва, че е изгубила завинаги.

Други книги от Тахере Мафи: "Отвъдземя"

       Страници: 328       Цена: 14.90 лв.        Издателство: Егмонт       Жанр: Антиутопия, YA



Коментари