"Лешниковата гора" от Мелиса Албърт



След доста умуване как да започна този проклет пост, стигнах до извода, че не мога да говоря за книгите, които най-много са ми харесали по непонятни за мен причини. Имам толкова много за казване, но с мъка оформям смислени изречения, думите се блъскат в главата ми, всяка бореща се за надмощие над другата. Ужасно е. Извинявам се предварително ако се получи ужасно ревю.

"Лешниковата гора" е книга, която ми хареса. Чисто и просто, с две думи. Хареса ми. Не е нито нещо ново или нечувано, но разказва една интересна и увлекателна история, която в много отношения ми напомняше на нещо между "Алиса в страната на чудесата", "Приказките от братя Грим" и някой трилър. Готина, свежа, мрачна на моменти, много приятна за четене, лека и разтоварваща. Леко драматична, но в рамките на поносимото, защото все пак говорим за young adult жанра. Малко зловеща, една идейка фантастична, но изпълнена с чудатости и мистерия.

Мелиса Албърт бе нов автор за мен и не очаквах, че книгата ѝ ще ми допадне толкова. По принцип не посягам към нови автори с особени предразсъдъци, но имам едно на ум, защото вече имам изграден "вкус" към книгите така да се каже. Е, тук не попаднах на нещо лошо, напротив, уцелих в десетката.

Стилът на писане ми допадна. Както казах книгата се чете доста лесно, няма излишни и тегави описания и историята тече плавно. 

Героите не са особено много, имаме няколко главни и второстепенни, с които едва ли всеки ще може да се обвърже емоционално, но със сигурност ще им симпатизира в един или друг момент. 

Що се отнася до мен, аз харесах главната героиня - Алиса, която бе малко по-различна от типичните главни персонажи, нейният приятел Финч, в който се припознавах на моменти и разбира се майката на Алиса, Ела.

Алиса ме спечели с това, че не е онова мило и добродушно момиче, което сме свикнали да виждаме, напротив тя е директна, искрена, груба дори на моменти, нетърпелива и своенравна. Доста готина бих казала също. Беше ми доста интересно да проследя историята ѝ и начина, по който се справяше с пречките изпречели се на пътя ѝ. А те нито бяха малко, нито .... нормални.

Елъри Финч ми допадна като образ, защо  представяше хората обсебени от нещата, които им харесват. В този случай, от бабата на Алиса, която е прочута писателка на приказки. Финч бе доста забавен, интересен за разглеждане под лупа персонаж, отново нищо ново под слънцето, но пък приятен. Четейки за него човек се замисля  кога границата между "обичам" и "мания" се пресичат, докъде човек може да стигне в стремежа си да постигне това, което обича, колко близо се намират  реалността и измислицата и защо понякога избираме второто пред първото.

Ела ме спечели с това, че е една майка готова на всичко, за да може детето ѝ да бъде щастливо и в безопасност. Въпреки че времето ѝ е ограничено в сравнение с това на предходните двама, тя успя да ме впечатли и да ме накара да се замисля за доста неща. Не смятам да споменавам нищо друго, защото нищо чудно да ви изтърся някой или друг спойлер.

Накратко: "Лешниковата гора" бе първата книга, която прочетох тази година. Бе интересна, мистериозна, леко плашеща, но много увлекателна и чудата. Заплени ме още от първата си страница и не ме остави за миг да си почина. Не особено ангажираща, ала достатъчно напрегната и драматична, за да Ви накара да се замислите за доста неща и да тръпнете в очакване за още повече приключения. Препоръчвам ли я? Определено. Особено ако сте в настроение за нестандартни истории.

Анотация:
Имало едно време майка и дъщеря, които прекарвали по-голямата част от живота си на път и винаги на крачка пред странния лош късмет, който ги следвал по петите. И възможно най-далеч от "Лешниковата гора"...
Така започва историята на Алиса, чието най-голямо желание е да се запознае с баба си. Легендарната авторка на хитова книга със зловещи приказки живее уединено в имението „Лешниковата гора“. Срещата обаче се оказва невъзможна, защото тя умира, малко след като Алиса навършва 17 години.
И животът на момичето се преобръща... Майка ѝ изчезва и Алиса знае, че има само едно място, където може да я търси - „Лешниковата гора“. Тя рискува всичко и се впуска в опасно приключение с помощта на съученика си Елъри, който е неотлъчно до нея. Но може ли да му вярва? Дали зад решението му да помогне не се крие нещо друго...

Книгата е първа част от предполагам трилогия, чието продължение "The Night Country" можем да очакваме да излезе на 3 септември в Америка. Дали издателство Ера имат намерение да я издадат тук не знам, но със сигурност ще ги подпитам и ще споделя с вас отговора.

Между другото в момента можете да намерите книгата на цена от 12.75 лв. в Ozonе.bg. Съветвам Ви да не изпускате промоцията. 

     Страници: 360         Цена: 15.99 лв.     Издателство: Ера      Жанр: Young Adult, Фентъзи

Специални благодарности на Поли, която ми помогна да направя тези прекрасни снимки! Благодаря ти отново, слънце! 

http://www.erabooks.net/ 

Коментари