„Crooked Kingdom“ от Лий Бардуго


Дойде време да кача и това ревю. Дори сега докато го четях се сетих за моменти от книгата и сърцето ме заболя. Може ли човек толкова да обича дадени книги? Приятно четене.

Максимално съм се постарала да запазя в тайна сюжета, така че спокойно можете да прочете публикацията дори ако не сте чели книгите (реално това важи и за всяко ревю в блога, ако следва спойлер обикновено го отбелязвам).

Влюбих се в четенето преди няколко години и от тогава съм попадала на не повече от десет книги, които са ме поглъщали до такава степен, че да забравя къде съм, с кого съм или коя съм. Стоя вперила поглед в думите, скачайки от една на друга, изживявайки всичко с цялото си същество, смеейки се, плачейки, напълно изключила света извън този в ръцете ми. „Crooked Kingdom“ бе една от тези книги, които ме засмукаха, като дневника на Том Ридъл засмука Хари в „Стаята на тайните“. Изведнъж просто бях там,  в Katterdam заобиколена от познати герои, ходеща като папарак след тях, попивайки всяко движение и изречена дума.
Едно истинско читателско удоволствие е тази книга. Всяка частичка от нея е така добре наместена, подправена и показана, че човек просто стои и ликува, щастлив че е попаднал на такова съкровище.

Ако „Six of Crows“ ви е харесала, то няма как да не се влюбите в „Crooked Kingdom“. Едно брилятно продължение, с което Лий Бардуго показва своето израстване като автор и придобит опит. Историята си остава все така пропита с интерес и мистерия, с непредвидими обрати и изпитания, героите продължават своят път към себе си, търсят и намират, мразят, но и обичат, а читателя, както казах още в началото, стои и попива ВСИЧКО като гъба.
А накрая се чувства като парцал..

Няма да разкривам нищо конкретно от сюжета или преживяванията на героите, защото всичко което искам да кажа е спойлери. А аз не искам да ви отдалеча от книгата, а обратното. Затова ще ви изброя няколко неща, които страшно много ми харесаха.
  • Връзката с героите. Лий Бардуго е един невероятен автор, който имах възможността да видя как израства. Трилогията „Гриша“ няма нищо общо с дуологията „Six of Crows“, що се отнася до начин на писане. Вижда се ясно натрупаният опит и желанието за развитие. И точно заради тези неща докато четете дуологията ще се влюбите в героите. Няма да останете безучастни, няма да бъдете безразлични, защото ще откриете частица от себе си във всеки един от тях. А това, смятам, е едно изключително качеството. Да успееш да докоснеш читателя, да проникнеш в душата чрез думите си, чрез героите, които си създал, да влияеш на чувствата му, да го накараш да се почувства свързан с тях и дни след това те още да обитават съзнанието му.. Невероятно е.
  • Връзките между героите. Всеки път щом чета отделям доста внимание на връзките между героите, защото смятам, че те са едно от най-важните неща за хубава книга. Няма ли хубава и логична връзка между тях, книгата автоматично губи точки. Останах изумена от това, което срещнах в „Six of Crows“ и „Crooked Kingdom“. Връзките между персонажите бе страхотна, някои толкова докосващи и реални, че забиваха ножове в сърцето ми. Имаше клиширани връзки разбира се, имаше и любовна драма, да, но Бардуго ги бе представила по такъв начин, че да си помислиш, че е нещо ново. Нещо, което не си чел никога досега. Нещо красиво и неповторимо.
 

Впрочем тук е времето да вметна и да спомена, че Лий Бардуго е първият автор на YA книги, на когото попаднах, който включва мотива на платоническата любов и го изгражда толкова добре, че чак ти се реве. Не можете да ме убедите, че има по-докосваща, по-трагична и изключителна любов между двама от героите. Просто не можете. Всеки, който е чел поне първата книга знае за коя двойка говоря...
  • Корицата/ите. Четох някъде, че хубавите книги, получават хубави корици и въпреки че не съм съгласна с това твърдение тук мисля да направя изключение. Защото кориците на дуологията са толкова уникални и привличащи окото, колкото страниците, обгърнати от тях.
  • За сюжета няма да говоря, защото, хех, спойлери, но той е едно от най-хубавите неща в тези книги.
В заключение: „Crooked Kingdom“ се превърна в част от мен, а аз в част от нея. Преживях толкова много, почувствах толкова много, изплаках цяла река. Книгата е невероятна, поглъщаща, разтърсваща емоционално и едно изключително добро книжно попадение. Поне за мен бе такова. Благодарна съм, че имах възможност да прочета както нея, така и цялата дуология и не съжалявам за всяка секунда, минута или час прекарана в мисли по нея.
*Сега с нетърпение чакам да ги издадат на български, за да мога да си причиня отново всичката емоционална болка, която изпитах докато ги четях :)* (впрочем да, наистина ще издават дуология у нас. За повече информация цъкнете тук).

Ако се чудите дали да започнете дуологията, няма какво друго да ви кажа освен направете го. Опитайте я. Защото можете да срещнете следващите си любими книги.
Благодаря Ви че ми отделихте време.

Анотация:
Kaz Brekker and his crew of deadly outcasts have just pulled off a heist so daring even they didn't think they'd survive. But instead of divvying up a fat reward, they're right back to fighting for their lives.

Double-crossed and badly weakened, the crew is low on resources, allies, and hope. As powerful forces from around the world descend on Ketterdam to root out the secrets of the dangerous drug known as jurda parem, old rivals and new enemies emerge to challenge Kaz's cunning and test the team's fragile loyalties.

A war will be waged on the city's dark and twisting streets - a battle for revenge and redemption that will decide the fate of the Grisha world.


Други книги от Лий Бардуго:



Страници: 545                Цена: 16.90 лв.         Издателство: Indigo         Жанр: Фентъзи



Коментари