„Споделени тайни“ от Колийн Хувър


През месец февруари се случи чудо, но дали бе повлияно от Свети Валентин или просто планетите се бяха подредили неправилно, не знам, но аз, почитателката на фентъзито и фантастиката реших да започна и малко по-късно да си купя, любовен роман! От заглавието на днешната статия сте се досетили, че това е ,,Споделени тайни“ и  да, днес ще си говорим за нея.

Преди няколко години четох кратките новелки на Колий Хувър и Тарин Фишър „Never, never“, но не останах особено очарована. Нямах интерес към останалите творби на Хувър. Фактор тук играеше, че са любовни романи, а както сте забелязали клоня повече към фентъзито/фантастиката. Именно затова много се изненадах, когато посегнах към книгите ѝ.
Всъщност сега като се замисля главният виновник освен 14 февруари и планетите бе Мартин от Library of Souls, който обожава книгите на Хувър и който може би индиректно ми внуши желанието да се докосна до творчеството ѝ. Ако четеш това, лош човек си ти!

Изненадващо книгата ми хареса. Улових се, че прелиствам страниците с интерес, с нетърпение очаквайки кулминацията на действието. Историята от своя страна не беше нещо ново, но пък бе увлекателна, затрогваща и интересна. Като цяло книжката бе свежа, приятна и една идейка мистериозна, което страшно много ми допадна.
Колийн Хувър не блестеше с особени творчески качества в моите очи, но съм доволна, че бе вкарала този мистериозен елемент, в лицето на връзката между двамата ни главни герои още от началото, която допоследно не можах да разгадая.

Историята се развива през погледите на двама души - Обърн Рийд и Оуен Джентри като гледните им точки непосредствено се редуват. Това много ми допадна, защото обичам този похват. Имам възможност едновременно да изследвам както единия, така и другия герой, да наблюдавам действията им по-изкъсо и да съм в главата им.


Накратко:
   В търсене на втора работа, за да закърпи живота си, съдбата среща Обърн с Оуен на прага на ателието му. Защото той търси хора за предстоящата му изложба, а тя - лесни пари. И въпреки че звучи като начало на криминален филм, далеч не е.
Оуен е художник, който провежда изложби веднъж месечно, ала точно този месец остава без човек, който да се занимава с продажбата на картините му.
Обърн пък няма достатъчно пари, за да се опълчи на хората взели най-скъпото ѝ и в стремежа си да събере още, тя попада на Оуен.
Срещат им е случайна, но сякаш съдбата има пръст в това. Двамата решават да си сътрудничат, всеки в своя изгода. Ала накрая се оказва, че между тях припламва нещо, което не оставя незабелязано.


Спирам с подсказките, оттук нататък ще трябва вие да се запознаете с книгата, ако искате да научите повече за историята. А докато я поръчвате от ozone.bg или търсите, коя е най-близката книжарница до вас, аз ще ви изброя няколко от нещата, които ми харесаха:
  • Корицата е прелестна и според мен много по-красива от оригиналната. Въпреки че момичето няма кой знае каква прилика с Обърн, намирам избора на цветове, шрифт и като цяло всичко за много добре съчетано и изпипано. Наистина много ми харесва. Браво на Ибис и екипа им!
  • Другото нещо, за което съм благодарна на издателството е че са запазили картините на Оуен. Да в книгата има поместени 4-5 "картини" в умален размер, които са важна част от историята и по един прекрасен начин я обогатяват. Интересен факт: картините в действителност съществуват и са дело на Дани О'Конър, който ги е изработил специално за романа на Хувър. Постарали са се хората, какво да ви кажа. 
(Между другото според мен ако бяха в по-голям размер, примерно да запълват цяла страница щеше да е много по-добре, но уви и в оригинала са мънички)
  • Мисля че няма смисъл да споменавам отново, защо историята ми е харесала.
  • Героите не блестяха с нещо особено, но пък бяха приятни за изследване. Обърн ме спечели с волята и стремежа си. Доста вдъхновяващ персонаж бих казала дори. Оуен бе голям симпатяга, но също като Обърн криеше дълбоко в сърцето рани, които са го белязали до живот. Отново приятен персонаж за опознаване. Имаше няколно второстепенни героя, които ми допаднаха (включително и "злодея"), защото бяха добре изградени и допълваха и правеха по-интригуваща цялата история.

В заключение: „Споделени тайни“ ми хареса страшно много. Насладих ѝ се от първата до последната страница и нямам търпение да се срещна с друга творба на Хувър. Лека, свежа,  но и изпълнена с не малко теми за размисъл. Ако търсите нещо интересно, романтично и все пак включващо в себе храна за мозъка, то тя е добър избор.

Впрочем по книгата има направен сериал от седем епизода. Можете да погледнете и него преди или след като прочетете романа.
Интересен факт: рисунките, които се споменават и в сериала (същите, които имат илюстрации в книгата) отново са истински и са дело на Дани О'Конър. 


Страници: 270          Цена: 12.90 лв.        Издателство: Ибис        Жанр: Роман, романтика

 

Коментари