Top 5 Wednesday (5)


Здравейте жълъдчета! Как сте? Надявам се добре.
Отново закъснявам с поста от тази рубрика, ала след като снощи затворих последната страница на "Часът на чудовището" просто нямах сили да седна и да публикувам. Книгата е невероятна и ако не сте я чели, то трябва задължително.
Темата за тази седмица е hidden gems in your favorite genre, което ще рече книги, от любимият ви жанр, които често остават на заден план.
Моите любими жанрове са фентъзито и фантастиката, но съм си позволила и да включа една книга от young adult жанра. Дано не ми отнемат точки хд

5. Под номер пет слагам "Удивителната и изключителна приказка за Мирър и Голиат" от Ишбел Бий, за която съм чела много малко и противоречиви мнения, но която лично аз страшно много харесвам. Едно красиво, шантаво, забавно и интересно фентъзи, което препоръчвам на по-широко скроените читатели, които обичат да четат между редовете и харесват нестандартните книги. 

4. "Душата на императора" от Брандън Сандерсън е едно много ощетено четиво, към което българските читатели изненадващо за мен не посягат. Една наистина интересна книга, която освен с хубава и смислена история, върви в комплект с изключителна корица. Много рядко виждам да се споменава нещо за нея където и да е и намирам това за много странно, защото:
1. Книгата е привлекателна
2. Има интересна идея
3. Дело е на Б. Сандерсън
4. Издадена е от Артлайн
Защо тогава е така избутана в ъгъла?

3. Ай, "Въглен в пепелта" от Сабаа Тахир е книгата, която едвам траях..в началото. След известно време обаче я заобичах с цялото си сърце в момента тя се нарежда сред една от любимите ми книги. Ясно ми  е че не е толкова популярна из българското книжно общество заради корицата, но тя да ви е проблема. Книжката си заслужава всяка стотинка въпреки всичко.
Между другото аз намирам корицата за много красива. 

2. "Eliza and her Monsters" от Франческа Запиа не е преведена на български, но все пак смятам че това не е голяма пречка повече читатели да се докоснат до нея. Малка, интересна, увлекателна и много лесна за четене, тази книга бързо влезе под кожата ми, докосвайки ме много дълбоко. Книгата не е особено популярна в България, даже бих казала изобщо, но със сигурност си заслужава да ѝ се обърне внимание.

1. На първо място слагам книгата, която приключих снощи - "Часът на чудовището" от Патрик Нес. Емоционална и красива, тази прекрасна илюстрована книга ме остави разплакана и щастлива едновременно. Патрик Нес е уникален автор и за пореден път се убедих, колко съкровени, интересни и  докосващи са творенията му.
Отново както при "Душата на императора" не знам защо обаче много хора я подминават и не ѝ дават шанс. Вярно не е нещо нечувано и е предвидима, но начина на представяне и развитие на историята в нея е невероятен и заслужава да се прочете.

Това беше поста за днес....но дали? По принцип имах идеята на края на всеки месец да публикувам, какво съм чела и гледала, но малко плановете се промениха. Така че, за да наваксам и да вляза в графика, очаквайте още един пост днес. Или утре. По-скоро утре.

Коментари