Януари и февруари в книги и филми


Хей, хей, жълъдчета как сте?
Честита дървена ваканция на всички ученици във Варна!
Съжалявам за дългото отсъствие, но наскоро се разболях и нямах нито желание, нито сили да пиша или да правя каквото и да е. Хубавото е, че успях да надвия грипа и сега съм заредена с нови сили.

Откакто започна 2018 си казах, че ще направя малко промени в живота си. Като цяло съм от хората, които рядко гледат филми и от миналата година в това число се причислиха и сериалите. Ала благодарение на Теди, която успя да ме вдъхнови с месечните си постове на тема "Какво гледах през ...", се реших да започна да гледам повече.
Определих си на първо число по 4 филма / по филм на седмица/  на месец задължително и до сега се радвам на доста голям успех. Тъй като бях и болна този месец, изгледах почти двойно количество!

Януари
Филми

На Нова година имам традиция да не спя и да гледам филми цяла нощ. Започнах годината с новият филм на Уил Смит 'Bright', който след кратък размисъл осъзнах колко много ми харесва. Цялата концепция, заедно със посланията, които отправя към зрителя са прекрасни. На всичкото отгоре историята се развива в един фентъзи свят на елфи, орки и хора, което лично на мен много ми хареса.
След него си пуснах един доста по утопичен филм с участието на моя любим Джаред Лето, а именно 'Blade Runner:2049'. Филмът е направен по игра, чиито walkthrough определено обмислям да изгледам. Филмът е доста по-дълъг от предходния, почти 3 часа, ала е направен изключително добре. Поне по моите критерии. Имаше развитие на геоите, добро представяне на света, обрати накрая и краят.. Като цяло не бях удовлетворена от него, защото не ми хареса, ала беше логичен (като че ли) за самата история.
И понеже няма да съм аз ако не погледна какво е сътворил друг мой любим актьор - Том Хидилстън - реших да си пусна 'Kong: Skull Island'. Поради затруднения изгледах филма изцяло на английски, ала се смях и подскачах от напрежение накрая.
Помня обаче че много ми се спеше и на няколко пъти просто слушах какво си говорят героите и се изненадах, колко много разбирам. Anyway, филма беше страхотен, Том беше страхотен, краят на моят новогодишен маратон също беше страхотен.
Към края на 2017 реших да си водя bullet journal и като за начална страница избрах да сложа един мартон DC vs MARVEL, който искам да изпълня един ден. Разбрах обаче, че колкото и да искам няма да мога да изгледам толкова голямо количество филми за един ден, затова си казах филм по филм когато ми се гледа, а не на сила.
Доста пъти съм хващала 'Batman: Begins' по телевизията, ала така и не съм го гледала целия. Е, успях да го изгледам и мисля че ми хареса, ала не ми беше толкова интересен след толкова пъти разпокъсани гледания.

Книги

От книжна гледна точка успях да прочета доста повече от четири книги (също като при филмите, количество книги е съобразено със седмиците в месеца).
Започнах месеца с 'Империя на бури' от Сара Дж. Маас, която довърших и която ми изяде сърцето, и ме остави с мозък даващ на заето. Най-добрата книга до тук от тази поредица, която изключително много се радвам, че прочетох. Имаше от всичко по-много, имаше много чувства, много герои, много...многота. Просто ако сте фен на Сара, то задължително трябва да прочетете тази книга (заедно с предходните четири иначе няма да ви стане ясно за какво става дума хд).
Паралелно с 'Империя на бури' реших да прочета една книга, на която се каних от доста дълго време, а именно - 'The Sun and her Flowers' на Rupi Kaur. Втората ми книжка с поезия от тази авторка и със сигурност няма да е последната. Определено тази ми хареса повече от 'Milk and Honey',  беше някак по-докосваща,  по-красива. Нямам много познания по поезия, така че не мога да дам достатъчно компетентно мнение, но на мен ми стига, че ми хареса.
След нея се нахвърлих на 'Престол и щурм' от Лий  Бардуго, която много ми хареса и ако искате да разберете мнението ми за нея, цъкнете тук, за да прочетете ревюто ми.
'Отвъдземя' е четвъртото съкровище, което направи месец Януари много по-цветен, топъл и прекрасен. Мнението ми за нея можете да видите тук.
Отново, понеже съм алчна, реших да започна още една книга паралелно с предходната. Трябваше да чета нещо в училище не ме съдете!
'Batman: Nightwalker' е втората книга от поредицата DC Icons, която включва четири книги от различни автори, разказващи историята на четири от най-известните dc герои като тийнейджъри. Попаднах на 'Батман' съвсем случайно в vk.com , ала щом я видях трябваше да си я изтегля. Не ме впечатли особено с нещо, имаше много неща, които не бяха достатъчно обяснени, действието беше някак ту много бързо, ту супер бавно. По мое мнение книгата не беше нищо особено като замисъл, но пък бе разтоварваща и неангажираща. Перфектна за упражнение на езика и почивка от по-обемните четива. В моя случай перфектна за убиване на време в час.
Завърших месеца с една много красива и изпълнена с много тъга книга - 'Часът на чудовището' от Патрик Нес. Трудно ми е да говоря за това съкровище, защото според мен човек трябва да я усети, да я изживее. Ако имате възможност, то ви моля да я прочетете. Защото смятам, че всеки би трябвало да премине през нея.

Февруари
Филми

През този месец изгледах цели 8 филма! Страшно се радвам, защото попаднах на толкова уникални прожекции, че нямам думи.
Ударно започнах месеца като изгледах 'The Death Cure' на кино с една приятелка, който беше един прекрасен завършен на една уникална трилогия. Филма по почти нищо не приличаше на книгата, но пък историята беше добре развита въпреки това. Не знам защо обаче намирах нещо много българско в Дилън О'Браян. Питайте ме защо, не знам хд.
Няколко дни по-късно изгледах и 'Wonder Woman', който отново беше добро попадение.
На другият ден реших да си пусна най-сетне 'Kingsman: The Secret Service', заради една съученичка, която не спря да ми опява за него. Филма беше изключителен от всяка гледна точка и заслужено си получи 5 ⭐ от мен. Ако не сте го гледали, то трябва.
'Pixels' пък бе един случаен филм, който решихме да изгледаме с брат ми. Беше доста слаб филм ако го сравняваме с предходните, но пък беше разтоварващ.
'Central Intelligence' е филм, чиито трейлър просто крещи 'Гледай ме!'. Уви, филмът не беше толкова добър колкото очаквах, но пък бе хумористичен, пълен с екшън и със Скалата. А всеки филм със Скалата ми харесва. Малко или много.
След него не издържах и намерих втората част на 'Kingsman' - 'The Golden Circle', която се оказа с нов каст, нови шокиращи неща още от обложката и бе пълен с още повече екшън и динамика от първия. Хареса ли ми? Пуф, не. Аз направо се влюбих в него! Стискам палци скоро да ни зарадват с трета част, защото това са уникални филми!
Два дни по-късно отново с брат ми решихме да изгледаме 'The Jungle Book', който ме стресираше на моменти, защото някои от животните бяха направени много плашещо. Да, за маймуната говоря. Разочаровах се, че някои от песните ги нямаше, ала филмчето си беше хубаво. Нямаше много общо с оригинала, ако говорим за история, но пък бе също толкова забавно.
Преди седмица попаднах на един много красив филм с участието на Брат Пит по btv cinema 'The Strange Case of Benjamin Button', в който главният герой се ражда като стар човек и постепенно започва да се подмладява. Филма е изключителен не само заради историята, но и заради самото ѝ развитие. Много докосващ и въздействащ филм, който не очаквах, че ще ми хареса толкова. Краят беше много тъжен, защото знаеш какво ще се случи и не можеш да направиш нищо по въпроса, ала все пак бе също и много прочувствен.
Ако не сте гледали филма и търсите нещо смислено, то този мисля, че би ви харесал.

Книги

От към книги започнах месеца с 'Падение и подем', третата книга от поредицата Гриша, за която просто нямам думи. Наистина. Лий Бардуго не спря да ме изненадва, не спря да ме удивява и дори нещата, които бях сигурна, че ще се случат бяха  толкова интересни и емоционални, че не мога дори да опиша как се чувствах. Тази авторка е велика и ако не сте се докосвали до книгите ѝ много лошо за вас. Уникални са. Всяка една. Тази специално, въпреки че знаете (до някаква степен, поне аз знаех) какво ще се случи отново ще се изненадате. Един наистина прекрасен край на една прекрасна трилогия.
След нея бързах да скокна към нещо по-леко и се насочих към 'Рандеву в Кафе дьо Флор', която пък ме изненада. Оказа се нещо много по-интересно отколкото си мислех и неусетно се превърна в една от любимите ми книги. Повече за нея тук.
Незнайно как в училищната библиотека попаднах на 'Сребърната маска' от Холи Блек и Каси Клеър. Развълнувах се и я грабнах, защото след този край в третата книга... Нямаше как да удържа. Прочетох я за ден и останах малко разочарована, защото бе прекалено кратка и като че ли обрана. Имам ревю, което ще пусна в идните дни, ала е кратко, защото няма какво да се каже. Трябва самата книга да се прочете.
И като за завършек на месеца отметнах в 'прочетени книги'  'The Language of Thorns' отново от прекрасната Лий Бардуго. Тази книга е прекрасно-мрачна, изпълнена с много хубави послания, симпатични герои и уникални илюстрации. Напълно съм сигурна, че ще и напиша ревю, защото трябва повече читатели да знаят за нея. Силно се надявам някое от издателствата да се заеме с издаването ѝ у нас, защото напълно си струва всяка една стотинка.

Ако сте стигнали до тук , то получавате една прегръдка и шоколадче. Благодаря ви за отделено време! Обещавам повече толкова дълги постове няма да има, ще вляза в час и ще го давам по график. Сега ви пожелавам лека вечер и топла и спокойна нощ.

Коментари

  1. Отговори
    1. Млечен, че той е по-обичан от останалите видове :D

      Изтриване
  2. Йей, радвам се, че съм те вдъхновила да гледаш повече филми. <3 Аз също съм хвърлила око на доста от изброените от теб и нямам търпение да изгледам 'The Death Cure'! През тези два месеца си прочела страшно хубави книги, "Рандеву в кафе дьо Флор" и мен ме изненада супер приятно, а "Часът на чудовището" наистина е една страхотна, но болезнена книга. <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Стискам палци филма да ти хареса :3 И напълно си права за "Часът на чудовището". Прекрасна книга е.

      Изтриване

Публикуване на коментар