„Six of Crows“ на български, но и на големия екран


Здравейте хора, как сте? Надявам се добре.
Историята накратко дотук: Поредното ми изчезване от блога бе главно следствие от училището, което заемаше голяма част от времето ми и убиваше желанието ми за каквото и да е от останалата част. Оформяне, оценки, контролни, изпитвания, подготовки, глупости .. мисля че  всеки един дванадесетокласник ще ме разбере. Ужасно беше. Да не го говорим, че последните няколко седмици в училище не правихме нищо друго освен да стоим за присъствие и като цяло убивахме време, което мен много ме дразнеше, защото мразя да си губя времето в стоене и правене на нищо. И не като да имаше приятна тишина, която да ти дава възможност да се занимаваш с други неща, не, напротив, някои доста упорито си викаха и крещяха, ей така, от скука.. НО  хубавото на цялата ситуация е, че вече всичко свърши, взех си бележника на 15 (пълен със задоволителни оценки), зная къде ще се проведат последните ми изпити и мога спокойно да се отдам на нещата, които ме правят щастлива. И повече да не стъпя в училище!
Затова в идните дни очаквайте много от мен. Имам доста подготвени ревюта, защото въпреки че не бях активна тук, продължавах да си чета и прочетох къде хубави, къде не чак толкова хубави книги, за които обаче искам да ви споделя толкова много неща. Освен това видях доста идеи за нови постове, които ми харесаха  и мисля да ги опитам. Филми, книги, сериали, козметика, заведения в града - въобще имам доста идеи, така че ще се пише доста.

Но стига съм се обяснявала, нека да преминем към интересната част..
„SIX OF CROWS“ ЩЕ БЪДЕ ИЗДАДЕНА В БЪЛГАРИЯ! И ТО НЕ САМО ПЪРВАТА ЧАСТ, НО И ВТОРАТА!


Преди няколко дни издателство Егмонт обявиха издателския си план за годината, в който на почетно място се намираха тези две мои толкова любими книги! Завърших дуологията през януари прочитайки „Crooked Kingdom“, която ми съсипа душичката и съм изключително щастлива от това, че скоро българските читатели ще могат да се докоснат до тези книги, ще могат да ги изживеят и да страдат толкова, колкото страдах и  аз ;) Шегувам се, но въпреки всичко книжките са наистина едно страхотно книжно попадение, пълно с екшън, пълнокръвни герои, тежки избори, хумор и магия. Абе, не са за изпускане.


Накратко в първата книга сюжета се върти около група младежи, имащи за цел да извършат опасен обир и името на една доста голяма сума пари. Събрани под крилото на Каз Брекър - едно от най-страшните и респектиращи имена в Катердам - Нина Зеник , Инеж Гафа , Джаспър Фахей, Уайлън Ван Ек и Матаяс Хелвар се подготвят да извършат най-мащабното престъпление в живота си. Всички ли са съгласни? Определено не. Ала всеки иска да получи дял от наградата. Действието се развива в познатия ни свят от първата трилогия на Лий Бардуго - „Гриша“ - като вместо в обичаната Равка, този път се намираме далеч в морето, разположени на остров Керч, в град Катердам. Героите се впускат в едно мащабно приключение, което ги отвежда до непознати места в света на Гриша, поставяйки ги на прага на силите им, изпитвайки волята им и срещайки ги с най-големите им страхове. Едно шеметно емоционално влакче, от което няма да искате да слезете. 

Накратко това е първата книга. Повече за нея можете да прочете тук.

Точна дата за издаването на книгите в България засега няма , но предполагам, че до края на година ще са вече по книжарниците. Не са особено обемисти, едната е към 400 страници, другата мисля към 500, така че спокойно можем да ги очакваме в средата на лятото или началото на септември. Поне по мое мнение. За всяка нова информация обещавам да ви известя при първа възможност.

Ако се чудите дали трябва да прочетете трилогията „Гриша“ преди да посегнете към тези съкровища - не е нужно. Единственото нещо, заради което е хубаво да ги прочете е света, защото там е малко по-подробно описан, но като цяло книгите нямат почти нищо общо и може би единственото нещо, което би се явило като спойлер е чак във втората книга - „Crooked Kingdom“. Но ако все пак имате огромното желание да се запознаете с историята на Алина Старков имате шанс, защото Егмонт ще преиздадат книгите и то не с кои да е корици, а с новите, които са повече от уникални! Можем да очакваме тези прекрасни книжки още този месец и аз определено ще си взема и тях.


Цялата трилогия проследява живота на Алина Старков, момиче от земите на Равка, което се оказва замесено в една война, чийто край може да бъде фатален за страната ѝ. В търсене на спасение, Алина преминава през много изпитания както за тялото, така и за духа ѝ, променя се до неузнаваемост и все пак продължава да се бори за това, което обича най-много.
Книгите са хубави, не са нещо специално или оригинално, но са леки, увлекателни и могат да те накарат да забравиш за своя свят и проблеми поне за няколко минути. За мен лично са по-слаби от дуологията на Бардуго, защото сякаш с тези три книги авторката тепърва навлиза в света на писането, докато с дуологията виждаш нейното ясно развитие и придобит опит като автор.

Ако все пак искате да научите повече, можете да прочетете мнението ми за всяка част от трилогията по-долу.



Толкова за книгите. Нека да си поговорим за сериала, защото, да точно така, ЩЕ ИМА СЕРИАЛ ПО ТРИЛОГИЯТА „ГРИША“ И ДУОЛОГИЯТА „SIX OF CROWS“!!

Нямате си ни най-малка представа колко много се зарадвах, когато прочетох тази новина в интернет. Исках да започна да скачам, да хвърлям предмети, да прегръщам хора, но в 02:00 сутринта единственото нещо, което можех да направя е да ликувам вътрешно. И малко да викам в близката възглавница. И то как нямаше да искам като ще екранизират не една, а две от любимите ми поредици!

Засега нещата, които знаем за сериала са:
1) Ще обхваща както „Гриша“, така и „Six of Crows“
2) Очертава се един сезон с осем епизода. Според мен ще бъдат поне два сезона, защото ми е някак странно да приема факта, че ще развият толкова много история в 8 епизода, но ще видим. Може пък епизодите да са с продължителност час и половина.
3) Компанията, която се е заела с развитието на сериала е Netflix. Heil Netflix!
4) Лий Бардуго е един от главните продуценти на сериала, заедно с още Shawn Levy (Stranger Things/„Странни неща“), Pouya Shahbazian (Love, Simon/ „С обич, Саймън“), Dan Cohen, Dan Levine (Arrival/ „Първия контакт“), Josh Berry и Cristina Strain (The Magicians/ „Магьосниците“). Много хора, много нещо.
5) Човекът, който ще ръководи парада е Eric Heisserer (продуцент на Bird Box/ „Кутия за птици“), който до колкото знам е и почитател на книгите на Бардуго.
6) Очертава се героите да не са такива, каквито са описани в книгите. Лично според мен това ще е малко странно, но и някак интересно да се види. Все пак силно се надявам каквито и актьори да изберат, да успеят да открият такива, които имат самото излъчване на героите, а не точния им външен вид. (Въпреки че това силно се надявам да запазят героя на Нина Зеник непокътнат)
7) Все още няма точен актьорски състав.
8) Нито пък дата на излъчване.

В общи линии това е. Надявам се до края на лятото да има вече обявен актьорски състав и може  би дори да започнат първите снимки, за да може да очакваме сериала към средата или края на 2020 година. Силно се надявам Лий Бардуго да не остави да съсипят книгите ѝ, а напротив да направи така, че още повече хора да бъдат привлечени от увлекателните ѝ истории и да се влюбят в героите ѝ. При всяка нова новина ще има посветен пост, ако не отделен то комплексен, със сигурност ще ви мрънкам за избора на актьори или ще се прехласвам по трейлъра, който когато излезе сигурно ще наизустя. С две думи се очаква едно вълнуващо приключение.

Ами това беше от мен за днес. Надявам се публикацията да ви е харесала и да не съм ви отегчила. Ако съм успяла да разпаля интереса ви към книгите, не се замисляйте, а ги подхващайте на  момента. Няма да съжалявате. Веднъж щом се потопите в историята, няма да искате да излезете от нея.

Тук оставям един fan made трейлър на книгите направен от една от любимите ми буктюбърки, която не знаеше, че само няколко месеца по-късно ще обявят новината за екранизацията на тези съкровища. Какво да ви кажа, освен невероятен sassy booktuber, Синди е и ясновидка. А трейлъра е  наистина много сполучлив.


No mourners, no funerals...

Коментари

  1. Еха, чудесни новини, отдавна я заглеждах тази дуология и почти се бях самонавила да си я взема на английски (въпреки че не съм чела другата поредица на авторката). Чудех се, между другото, дали трябва да съм чела за света на Гриша първо, за да ги подхвана, но ти (нали не е проблем, че се обръщам на "ти"?) вече ме успокои. Допадна ми от анотацията им, че се разказва за екип от герои, а не двама главни и гравитиращи около тях второстепенни такива. Дано не съм се заблудила. И, да си призная, прескочих подробната информация за двете книги в публикацията, за да не се спойлна. Искам с книгите да си насроча нещо като "сляпа среща" без да знам почти нищо за герои, свят, сюжет.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Силно се надявам дуологията да ти хареса! В началото може би ще си малко объркана, защото е нов свят и има понятия, чиито значения в последствие ще научаваш, но щом свикнеш и потънеш в историята - ще ти се сторят твърде кратки тези две книжки.

      Изтриване

Публикуване на коментар