Сребърната маска от Касандра Клеър и Холи Блек

Хей, хей честит март месец! Нищо, че той почти мина хД
Как сте? Какво четете?
Не бях много активна последните няколко седмици, знам, но  реших да се занимавам и с други неща освен с писане и четене, а и като цяло месеца започна много динамично, къде изпълнен с хубави емоции, къде не и до някаква степен изгубих желанието си да пиша за каквото и да е. НО важното в цялата работа е, че някак си успях да си върна вдъхновението и следващите няколко дни смятам да ви засипя с ревюта или друг тип постове. Защото, о да, пише ми се. Музата е тук.
Така че, бъдете готови :D

"Сребърната маска" бе едно интересно, доста по-мрачно, със сигурност твърде кратко и много по-любовно продължение на тази така изпълнена с магия и приключения поредица дело на любимите ми Клеър и Блек.

Признавам си, след умопомрачителният край на "Бронзовият ключ", нямах търпение да се добера до тази книга и даже не успях да удържа да си я купя! Видях я на рафта в училищната библиотека (шокирах се, защото това е училищната библиотека) и просто я грабнах, защото след този край в третата книга, трябваше да знам какво се случва по-нататък.

Доволна ли съм от това, което получих? Честно казано не. Имаше нещо, което ми липсваше през цялото време и съм сигурна, че това са тези стотина страници, които силно желаех. Прекалено кратка беше и лично според мен, това малко или много повлия на историята. Можеха спокойно да се вмъкнат още неща, две-три задачи/приключения, които да я разнообразят, да я направят още по-интересна и оплетена. Но не. Мисля се, че тъй като е четвъртата книга от поредицата, читателите са запознати с героите и знаят кой на какво е способен и затова авторките са решили да не се задълбават в нещата. И все пак, аз си държа на мнението и си искам стотината страници, защото можеше и още нещо да се случи.

В "Сребърната маска" Кал попада в затвора, заради събитията случили се предходната година. Останал сам, той размишлява на кого и защо да вярва, предаден от доскоро всичките си близки и приятели, очакващ най-лошото всеки момент да се случи. Докато една неочаквана среща с най-неочаквания човек, не изкара Кал от килията, само за да го тикне в друга. Ала неочакваната поява на Тамара, Алекс и Майстор Джоузеф озадачава още нашият млад макар. Дали всичко отново ще бъде както преди? Дали Магистериум и света на магьосниците ще продължат да го мразят?
Отговора на тези въпроси ще откриете в "Сребърната маска".

Обичам тази поредица. Въпреки че е предназначена за деца с всяка следваща книга, авторките надграждат и развиват все повече своите герои, показвайки тяхното както физическо така и вътрешно израстване. В комбинация с това, всяка книга е съпроводена от приключения, все повече надвиснали опасности, доза мрачност и разбира се - любов. Все още ми е малко трудно да възприема това, че нашите герои са в онази възраст в която малко или много романтиката запълва част от времето им и тук отново гледах леко накриво. Ала ще излъжа ако кажа, че моментите между новата заформена двойка не ми стопляха сърцето. Въпреки че лично аз предпочитах друга......

Какво да ви споделя още за "Сребърната маска"? 
Просто я грабвайте и се впуснете в продължението на тази история, защото няма как да я опиша. Тя определено има с какво да ви изненада и още какво да ви предложи. Въпреки размера си, тази книга е изпълнена с почти всичко - динамика, предателства, мрачност, ала също и с любов, приятелство, лъч надежда. Не бих казала, че е най-силната до тук, защото имаше какво още да се желае и може би затова не ѝ дадох 5 звезди в Goodreads, ала съм сигурна обаче че следващата, която за съжаление ще бъде и последната, ще компенсира това и ще ме отвее.

п.с. ако се чудите дали ще намерите още от прекрасните хедъри, които сте срещали  в предходните книги, не се притеснявайте - тук са и са също толкова красиви, колкото останалите!



Страници: 232       Цена: 12.90 лв      Издателство: Егмонт     Жанр: Фентъзи роман

Коментари